Trening na masę dla kobiet

Budowanie masy mięśniowej to proces, którego zazwyczaj podejmują się mężczyźni. Wszak, umięśnione ciało to domena mężczyzn. Zdarza się jednak, że i Panie borykają się z niedowagą i pragną nabrać nieco krągłości. Czy procesy budowania masy w przypadku obydwu płci są takie same?

Jestem kobietą. Jak mogę przytyć?

Trening, dieta i suplementacja – to czynności składowe, których realizacja jest niezbędna jeśli chcemy szybko i efektywnie budować masę mięśniową. Owszem, można pominąć którąś z czynności, ale trzeba mieć wówczas na uwadze, że czas trwania procesu znacząco się wydłuży.

Dieta na masę dla dziewczyny

Jak powinny wyglądać założenia dietetyczne dla kobiety? Przede wszystkim dieta musi być zdrowa i pełnowartościowa. Należy bezwzględnie unikać nadmiernego objadania się, gdyż ono może doprowadzić jedynie do zbudowania masy tłuszczowej, a nie mięśniowej.

Niezwykle istotną kwestią jest stworzenie prawidłowego bilansu wartości odżywczej. Dla przeciętnej kobiety, która jest aktywnie fizycznie i realizuje plan treningowy na masę może wyglądać on następująco:

Ilość kilogramów (aktualna waga) razy: 5,5 (węglowodany)/ 2 (białka) / 0,5 (tłuszcze). Wynik tego mnożenia to ilość danej wartości odżywczej w gramach.

Trening na masę dla dziewczyny

Aby masa mięśniowa wzrosła, tudzież poprawiła się widoczność mięśni i ich ogólny wygląd – trzeba realizować plan treningowy. W dobie siłowni publicznych wystarczy zakupić karnet, by mieć dostęp do najlepszych sprzętów treningowych. Kiedyś był to prawdziwy rarytas.

Trening na masę powinien opierać się na ćwiczeniach wielostawowych (martwy ciąg, przysiady itd.) na wolnym obciążeniu (lub obciążeniu swojego ciała).

Należy realizować od 3 do 4 sesji w ciągu tygodnia o długości 60-90 minut.

Suplementy na masę dla dziewczyny

Dodatkowa suplementacja może znacząco wspomóc dietę i trening. Należy odżywki dobierać z głową (w zależności od zapotrzebowania organizmu). Kobietom dedykuje się głównie:

  • suplementy uzupełniające (bogactwo minerałów i witamin)
  • gainery i odżywki białkowe (zamienniki dla posiłków w diecie)
  • aminokwasy/BCAA (uzupełenienie diety)
  • kreatynę (poprawa wydolności)
  • carbo (boostery energetyczne przed i potreningowe).

Jakie są różnice w żywieniu, treningu i suplementacji w przypadku kobiet i mężczyzn?
Co oczywiste, organizm kobiety jest różny od organizmu mężczyzny. Dlatego też, zasadnym jest zadanie pytania – jakie są różnice w treningu, diecie i suplementacji?

Co ciekawe, te są naprawdę niewielkie. Największe, rzecz jasna są w żywieniu, gdyż zapotrzebowanie energetyczne w przypadku Pań jest mniejsze. Wynika to przede wszystkim z wątłej budowy ciała (waga ma istotny wpływ na bilans wartości odżywczych). Warto również zauważyć, że kobiety powinny jeść więcej błonnika oraz innych substancji sprzyjających przyśpieszeniu metabolizmu. Wynika to z faktu, iż amerykańscy naukowcy udowodnili, że zdolność damskiego organizmu do odkładania tkanki tłuszczowej jest większa.

Jeśli zaś chodzi o trening, to ten – naturalnie będzie mniej intensywny. Kobiety są z natury słabszymi jednostkami i mają mniej siły. Nie mniej jednak – jest to reguła od której są wyjątki (szczególnie po stażu).

Niewielkie korekty wprowadza się także w suplementacji. Otóż dobór preparatów dla Pań jest nieco inny, gdyż celem nie jest – mówiąc kolokwialnie – „napompowanie mięśni”, a ich podkreślenie i wyrzeźbienie. Dlatego też, Panie znacznie rzadziej sięgają po takie środki jak chociażby, uwielbiana przez mężczyzn kreatyna.

Kulturystyka kobiet
Wydawać by się mogło, że kulturystyka to domena mężczyzn. Owszem, to sport zdecydowanie bardziej popularny wśród Panów, ale nie stanowi to reguły. Organizowane są bowiem liczne zawody w kulturystyce Pań. Nierzadko cieszą się one równie dużą popularnością.

Warto jednak zauważyć, że o ile kulturyści w oczach kobiet uważani są za atrakcyjnych, o tyle kulturystki w oczach Panów są często traktowane jako przesada. Nie ma w tym nic dziwnego, wzorzec kobiecej atrakcyjności zakłada, że Pani będzie zgrabna, a nie umięśniona.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*