Co zrobić, aby wzmocnić motywację do odchudzania?

Odchudzanie to proces, którego realizacja z całą pewnością nie należy do najłatwiejszych. Choćby z tego względu, iż jest czasochłonny. Redukcja zachodzi bardzo powoli co wymaga konsekwencji i cierpliwości.

Jak się okazuje, niepowodzenie odchudzania nie są efektem jakichkolwiek ograniczeń o charakterze fizycznym czy finansowym. Problemem w większości przypadków jest motywacja, a raczej jej brak.

Brak motywacji do odchudzania? Sprawdź co zrobić!
Wiele osób marzy o tym, by stać się posiadaczem zgrabnego, pięknego ciała. Niestety, mało komu udaje się osiągnąć ów cel. Dlaczego?

Odpowiada za to motywacja, czyli zdolność do podejmowania określonego działania w danym czasie. Zobacz jak ją stymulować by zawsze stała na bardzo wysokim poziomie.

Po pierwsze: odpowiedz sobie na kilka kluczowych pytań
Potrzebujesz odpowiedzi na następujące pytania:

  1. Ile chcę schudnąć?
  2. W jakim czasie chcę schudnąć?
  3. Jakie metody odchudzania zastosuję?

Odpowiedź na te pytania pozwoli Ci jasno i precyzyjnie określić Twój cel.

Po drugie: zaplanuj
Planowanie działania ma ogromne znaczenie. Bez planu trudno i finalizację nawet najmniejszych założeń. Jak powinien wyglądać Twój plan?

Przede wszystkim, musi uwzględniać wszystkie procesy mające wpływ na redukcję, a konkretniej:

  1. Dietę
  2. Aktywność fizyczną
  3. Suplementację

Po trzecie: sprawdzaj rezultaty
Nic tak nie motywuje jak pozytywne efekty odchudzania. Ustal czas w którym będziesz monitorować efekty swojej pracy. Sugerujemy weryfikować efekty odchudzania co 1-2 tygodnie.

Pamiętaj jednak o tym, by nie budować oczekiwań. Kiedy ich nie spełnisz – może to zadziałać demotywująco.

Po czwarte: nie poddawaj się
Będzie trudno, nieprzyjemnie i niefajnie. Wiedz o tym, że odchudzanie to proces wymagający. Kiedy będziesz blisko rezygnacji wróć do pierwszych dwóch punktów – celu oraz planu działania.

Motywacja do ćwiczeń, a zdrowy tryb życia
Amerykańscy naukowcy dowiedli, że motywacja do realizacji ćwiczeń jest ściśle uwarunkowana przez to jaki tryb życia prowadzimy. Wyniki nie były zaskoczeniem: im zdrowszy tryb życia prowadzimy, tym mamy więcej sił witalnych, co znajduje bezpośrednie przełożenie na motywację do działania.

Dlatego też, przy jednoczesnym planowaniu, monitorowaniu rezultatów i pielęgnowaniu zapału do realizacji procesów redukcyjnych, zachęcamy do zmiany w trybie życia. O co warto zadbać?

  1. Zdrowy sen
    Zdrowy sen jest kluczowy dla poziomu witalności naszego organizmu. Co rozumie się przez pojęcie „zdrowego snu”? Przede wszystkim stałe pory wstawania i zasypiania oraz dostateczną długość snu (7-8 godzin w przypadku osoby w wieku od 25 do 60 lat).
  2. Pełnowartościowa dieta
    Bardzo często realizując procesy odchudzające nie dbamy o to czy nasza dieta jest pełnowartościowa. Skupiamy się na obniżeniu bilansu kalorycznego, co jest istotne… ale nie może przysłaniać nam oczu. Dieta musi być pełnowartościowa – w przeciwnym wypadku nasze odchudzanie będzie „niezdrowe”.
  3. Czas na relaks
    Relaksacja organizmu jest absolutnie kluczowym elementem. Jeśli wypełnimy cały dzień pracą i obowiązkami – trudno będzie nam wzmacniać motywację i nabierać sił do działania. Dlatego też, zaleca się co najmniej 30-minutową dawkę relaksu dziennie.
  4. Wartościowe relacje międzyludzkie
    Czy wiesz, że zdrowy tryb życia to także… kontakty społeczne? Nasza socjalizacja jest istotna dla psychicznej kondycji organizmu. Należy o nią bezwzględnie zadbać.
  5. Potęga pozytywnego myślenia
    Coraz więcej i coraz śmielej mówi się o tym, że to w jaki sposób myślimy – wpływa na jakość naszego życia. Udowodniono bowiem, że pesymiści znacznie rzadziej osiągają sukcesy, aniżeli optymiści.

A Ty – drogi czytelniku, czy znasz sposoby na wzmocnienie motywacji? Co robić, aby być zdolnym do podejmowania wyczerpujących i często – bardzo trudnych zadań? Podziel się z nami swoją receptą w komentarzach!

Pragniemy zauważyć, że w przypadku skrajnych problemów z motywacją – warto skonsultować się z psychologiem/psychiatrą celem zasięgnięcia indywidualnych porad.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*