Aktywność fizyczna na redukcję

Choć wiodącym tematem naszego serwisu są wszelkiego rodzaju diety i jadłospisy, to warto zauważyć, że ogromny wpływ na naszą sylwetkę ma również aktywność fizyczna. W XXI wieku, niestety bardzo mocno zaniedbujemy ten element życia.

Eksperci i naukowcy są przekonani, że siedzący tryb życia przyczynia się do otyłości i nadwagi w takim samym stopniu jak nieprawidłowe odżywianie. Dlatego też, ważne jest to, aby zadbać zarówno o zmiany żywieniowe, jak i wzmożenie aktywności fizycznej.

W dzisiejszej publikacji pragniemy przedstawić:

  • najważniejsze zasady treningu na odchudzanie
  • rodzaje aktywności fizycznej
  • akcesoria i sprzęt treningowy

Zasady aktywności fizycznej na odchudzanie
Aby schudnąć nie wystarczy po prostu wprawiać swojego ciała w ruch. Trening musi spełniać kilka kluczowych warunków. Oto one:

Trening odchudzający musi być dostatecznie intensywny
Intensywność treningu redukcyjnego powinna zostać ustalona w oparciu o tętno maksymalne danej jednostki. Badania dowiodły, że najszybciej spalimy tkankę tłuszczową wówczas gdy, intensywność treningu będzie zawierała się w przedziale od 65 do 75% tętna wysiłkowego.

Trening odchudzający musi być dostatecznie długi
Wiele osób podejmujących trudy odchudzania – popełnia fundamentalny błąd i ćwiczy zbyt krótko. Nie ma w tym nic, co mogłoby dziwić – wszak, bardzo często kondycja naszego ciała jest bardzo słaba. Nie mniej jednak – musimy przetrwać trudny początek i zadbać o to, by każda sesja treningowa była nie krótsza niż 45 minut.

Trening musi być realizowany regularnie
Regularność to słowo klucz. Oczywistym jest bowiem to, że znacznie lepsze efekty osiągnie ten, który trenuje regularnie, aniżeli ten, który ima się treningu „od czasu do czasu”. Poprzez „regularność” rozumie się: treningi realizowane codziennie. W przypadku lepszej kondycji zaleca się nawet realizację dwóch treningów dziennie: wzmacniającego mięśnie (rozbudowa włókien mieśniowych) wieczorem i cardio ranem.

Trening musi być progresywny

Progresja treningowa to kolejny ważny element całej „układanki”. Aby trening był skuteczny musimy bowiem zadbać o to, by każdy kolejny był coraz cięższy. Wszak, tylko poprzez stałą stymulację możemy osiągać satysfakcjonujące nas rezultaty.

Jaką formę treningową wybrać?
Wybór formy treningowej to niełatwe zadanie. Biorąc pod uwagę, że jest to „obowiązek” – raczej żaden trening nie będzie dla nas ciekawy i fajny. Nie mniej jednak istnieje kilka rozwiązań, które będą nieco lepiej odbierane przez naszą głowę. O czym mowa?

Przede wszystkim o rekreacji ruchowej: jeździe na rowerze, jeździe na rolkach czy zajęciach na basenie. Przy redukcji wykorzystać możemy również taniec, aqua aerobik czy zajęcia fitness. Pełna dowolność – byleby trening spełniał wyżej wymienione warunki.

Należy mieć jednak na uwadze, że współczynnik spalanych kalorii jest różny w zależności od podejmowanej aktywności. Oznacza to, że efektywność treningowa jest bardzo różna. Jedną z najprostszych i najskuteczniejszych form treningowych na odchudzanie jest bieganie (średnio 400-600 kcal na godzinę).

Akcesoria i sprzęt treningowy – co warto kupić na redukcję?
Odpowiednie przygotowanie do treningu to połowa sukcesu. Pierwszym, kluczowym zakupem powinna być… WAGA. Wszystko po to, aby móc na bieżąco monitorować postępy (kluczowe dla Twojej motywacji).

Niezwykle ważne jest również to, aby posiadać właściwy sprzęt treningowy. Jeśli zatem trudnisz się treningiem siłowym – nie oszczędzaj. To przyniesie odpowiedni profit w przyszłości.

Ponadto zadbaj o właściwy ubiór – wygodne buty, termiczną odzież i wszystko to, czego potrzebujesz by Twoja aktywność była nie tylko efektywna, ale i maksymalnie przyjemna.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*